lauantai 11. elokuuta 2012

XI The Wind Of Change

"Silloin me tuskin oltais tässä, jos tietäisit mistä tulin. Silloin me tuskin oltais tässä, jos tietäisit kuka minä olin."
- Morsian, Jemina Sillanpää


Elämä kulkee eteenpäin, tilanteet muuttuvat, ihmiset muuttuvat. Jemina Sillanpään sanoissa on ideaa. Minulla on ystäviä, joiden kanssa en olisi missään tekemisissä mikäli olisimme tavanneet vuosia aiemmin. Toisinaan muutumme niin paljon, että ne, jotka tunsivat meidät ennen, eivät enää tunnu löytävän samaa ihmistä meistä. Minä kuitenkin pidän toistaiseksi tiukasti kiinni siitä, että historiani on osa minua. En häpeile sitä ja olen valmis kertomaan, kuka olin. 

Muutos lähtee ihmisestä itsestään. Toista ei voi syyttää siitä, jos tuntee muuttuneensa ihmisenä. Kiittää voi, mutta ei syyttää sillä ihminen valitsee itse haluaako muuttua vai ei. Toinen voi saada muutoksen alkamaan. Herättää. Ihmiset muuttujan ympärillä vaikuttavat, mutta muuttuja itse valikoi, minkä antaa vaikuttaa itseensä. 

Muutos on jatkuvaa. Usein tuskin huomaamme sitä, mutta on aikoja, jolloin tapahtuu paljon tai jotain radikaalia, mikä saa meidät ihmettelemään, ketä meistä oikein on tullut. Itse puhun uudesta ja vanhasta minästä. Viimeksi tänään olen saanut kuulla, kuinka olen muuttunut. Saatan olla vielä sama ihminen kuin vuosi sitten, mutta silti jotain aivan muuta. 

Ennen pelkäsin muutosta. Se kuitenkin oli turhaa. Muutos on aina hyvästä, vaikka sillä hetkellä emme sitä ehkä aina ymmärräkään. Jokainen muutos kasvattaa meitä ihmisenä. Tunnen olevani enemmän sinut itseni ja maailman kanssa. Enkä enää pelkää muutosta, vaan otan kaiken vastaan. Heittäydyn tuulen vietäväksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti