sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

XLVIII Kierrän kehää

Mielessäni on lukuisia asioita, pohtimisen aiheita, mutta en kykene niistä tänne kirjoittamaan. En halua toistaa itseäni. Olen pyöritellyt näitä samoja kysymyksiä liian kauan. Nyt, kun ratkaisun hetki on jälleen käsillä, kadotan vastauksen, joka oli jo täällä.

En uskalla luottaa. En uskalla luottaa siihen, että olen tarpeeksi, että kykenen saavuttamaan tavoitteeni, että tiedän mitä haluan. Kierrän kehää: Päädyn aina samaan lopputulokseen, mutta teen silti aina yhden kierroksen lisää. En jaksaisi tätä enempää. Hei te, jotka olette kyenneet astumaan ulos noidankehästä, onko neuvoja?



olen astumassa pimeään
tuntemattomaan
jätän tämän kaiken taakseni
katkaisen langat
jotka sitovat minut aloilleni
katkaisen siteet menneeseen
olen sokea
valitsen oven heittämällä kolikkoa
hyppään pää edellä
tuntemattomaan
jos haluat auttaa
anna minun mennä
työnnä minut eteenpäin
mutta ole valmiina ottamaan vastaan
eksynyt mieleni
jos en valinnutkaan oikein
 
 
 
Sanoin kerran ystävälle: "Kadehdin ihmisiä, jotka tietävät mitä haluavat." Hän naurahti ja totesi, että kadehdin siis itseäni. Ehkä minun pitäisi hieman täsmentää väitettäni: "Kadehdin ihmisiä, jotka uskaltavat luottaa siihen, että tietävät mitä haluavat."
 
 
 
I saw you
once again
in a dream
you were so - you
and we were
as we always were
I wanted to hear you laugh
I would have followed you anywhere
I would have risked my own life
just to protect yours
I still would




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti